خرید vpn

خرید وی پی ان برای ویندوز

خرید وی پی ان برای ویندوز

خرید وی پی ان برای ویندوز از جمله نیازمندی‌های روزانه کاربران ایرانی است که برای گشت‌وگذار آزاد در اینترنت و دسترسی به انواع پلتفرم‌های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و یوتیوب باید از آن استفاده کنند. در این مطلب، ضمن معرفی ویژگی‌هایی که یک VPN برای ویندوز باید داشته، مزیت خرید وی پی ان برای ویندوز توسط سرویس‌های مختلف ارائه‌دهنده این خدمت را بررسی می‌کنیم.

معرفی بهترین وی پی ان برای ویندوز و آموزش خرید VPN برای ویندوز کامپیوتر

پیش از پرداختن به موضوع خرید فیلترشکن و وی پی ان برای کامپیوتر، ابتدا ویژگی‌های یک VPN خوب را بررسی کرده و سپس بهترین موارد را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید وی پی ان برای ویندوز باید بدانید

در این قسمت، مهمترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید VPN برای ویندوز کامپیوتر باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

پروتکل‌های پشتیبانی‌شده

با اینکه اکثر سرویس‌های وی پی ان از پروتکل‌های رایج برای تسهیل اتصالات در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما برخی از آن‌ها دارای پروتکل‌های جدید یا مخصوص هستند.

مثلا OpenVPN یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های متمرکز بر امنیت و سرعت است. از دیگر پروتکل‌های محبوب می‌توان IKEv2 و IPSec و PPTP را نام برد که بیشتر برای وی پی ان‌های موبایل کاربرد دارند. یک سری ارائه‌دهننده VPN نیز هستند که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کنند. مثلا WireGuard سرعت و امنیت بیشتری نسبت به OpenVPN دارد.

به خاطر این تنوع‌ها، بهتر است هنگام خرید وی پی ان برای ویندوز کامپیوتر، به پروتکل‌های پشتیبانی‌شده در آن توجه کنید. تنوع این پروتکل‌ها در یک VPN باعث می‌شود در صورت قطعی یکی، قادر به استفاده از گزینه دیگر باشید.

رمزگذاری و امنیت در خرید وی پی ان

نوع رمزگذاری مورد استفاده در یک سرویس وی پی ان بر اساس پروتکل ارتباطی آن مشخص می‌شود. از آنجایی که در حال حاضر تنوع رمزگذاری‌ها بالاست، تعیین اینکه کدام نوع رمزگذاری در VPN مورد نظر استفاده شده، ساده نیست. اکثر وی پی ان‌ها در تبلیغات خود از تکنیک‌های رمزگذاری 256 بیتی استفاده می‌کنند، اما توجه داشته باشید که از نظر فنی، این نوع توصیف مبهم است و اینکه دقیقا در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد را مشخص نمی‌کند.

برای تعیین اینکه کدام گزینه برای خرید VPN ویندوز مناسب شماست، بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که از پروتکل‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. البته دقت داشته باشید که هر چه رمزگذاری قوی‌تر باشد، ارتباطات نیز کندتر خواهد بود.

لوکیشن سرورها در خرید وی پی ان

یکی از مهمترین کاربرد فیلتر شکن‌ها و VPNها، مخفی‌سازی موقعیت مکانی و آدرس آی پی شماست که به دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و همچنین فیلترینگ و محدودیت‌های جغرافیایی کمک می‌کند. اکثر سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات VPN دارای یک سری سرور پایه‌ای هستند که برای استفاده رایگان در دسترس‌اند، اما با خرید وی پی ان برای ویندوز و دیگر دستگاه‌های خود می‌توانید تعداد دسترسی به این سرورها را افزایش دهید.

علاوه بر این، وجود سرورها در نزدیکی محل سکونت‌تان می‌تواند در افزایش سرعت گشت‌وگذار در اینترنت موثر باشد. مورد بعدی اینکه برخی از سرورها نظیر سوئیس، سوئد و آلمان برای سرویس‌های همتابه‌همتا نظیر تورنت مناسب‌اند. بنابراین بررسی وجود سرورها در این کشورها در سرویس VPN مورد نظر را فراموش نکنید.

آی پی استاتیک و ثابت در خرید وی پی ان

آی پی ایستا (Static IP) یکی از ویژگی‌هایی است که همه به آن نیازی ندارند، اما افرادی نظیر تریدرها که نیازمند استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی بین‌المللی و فعالیت در بازارهایی نظیر فارکس و ارز دیجیتال هستند، باید از آن استفاده کنند. در این پلتفرم‌ها، کاربران داخل ایران به دلیل تحریم‌ها و عدم توانایی احراز هویت قادر به استفاده از خدمات نیستند و در عین حال، پلتفرم مورد نظر نیز به تغییرات IP حساس است. بنابراین در صورتی که یک تریدر هستید، خرید VPN برای ویندوز کامپیوتر که دارای IP ثابت باشد را باید در نظر داشته باشید.

علاوه بر این، در صورتی که آدرس‌های آی پی مشترک در VPN ها در فعالیت‌های اینترنت‌گردی‌تان خللی ایجاد کند، استفاده از یک آدرس ایستا می‌تواند کارساز باشد.

البته دقت داشته باشید که همه سرویس‌های وی پی ان دارای خدمات آی پی ثابت نیستند، اما سرویس‌های پشتیبانی این قابلیت را تحت عنوان “Dedicated IP Address” یا «آدرس آی پی اختصاصی» ارائه می‌دهند. با مراجعه به وبسایت رسمی سرویس مورد نظر می‌توانید این ویژگی را بررسی نمایید. البته شایان ذکر است که برای بهره‌مندی از یک سرور اختصاصی دارای آی پی ثابت، ملزم به پرداخت هزینه‌ای مضاعف بر خرید وی پی ان برای ویندوز کامپیوتر و دیگر دستگاه‌ها به‌صورت ماهانه هستید.

اسپلیت تونل در خرید وی پی ان

اسپلیت تونل یا Split Tunneling یکی از ویژگی‌هایی است که برخی از وی پی ان‌ها به آن مجهز هستند. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دائما برای کار کردن با پلتفرم‌ها یا برنامه‌های ایرانی و خارجی نیازمند خاموش و روشن کردن فیلترشکن خود هستید، این گزینه مناسب شماست.

اسپلیت تونل قابلیتی است که به‌شما اجازه می‌دهد برخی از برنامه را از پروتکل VPN عبور داده و باقی برنامه‌ها را به‌صورت عادی روی شبکه داخلی استفاده کنید. با این قابلیت، مثلا می‌توانید اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام و واتس‌اپ و اینستاگرام را وارد اسپلیت تونل کرده و باقی برنامه‌ها نظیر همراه بانک خود را به‌صورت عادی استفاده نمایید. در این حالت، دیگر نیازی به خاموش کردن وی پی ان برای نقل و انتقالات بانکی که به آی پی ایران حساس بوده و دسترسی IPهای خارجی را مسدود کرده‌اند، نیست. در خرید وی پی ان

حریم خصوصی

اکثر وی پی ان‌ها ناشناسی و حریم خصوصی را در تبلیغات خود تضمین می‌کنند. با این وجود، بهتر است پیش از خرید VPN برای ویندوز، سیاست حریم خصوصی سرویس مورد نظر را در ویسایت رسمی آن بررسی کنید. در خرید وی پی ان

معمولا سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات وی پی ان برای ثبت نام و ساخت حساب کاربری، اطلاعات شخصی‌تان را دریافت می‌کنند. اگر خیلی نگران دریافت و جمع‌آوری این اطلاعات هنگام ثبت نام نیستید، پیشنهاد می‌کنیم قسمت «سیاست حریم خصوصی» سرویس مورد نظر را به‌طور دقیق مطالعه نمایید. در بین این سیاست‌ها، گاهی اوقات برخی از سرویس‌ها قابلیت محافظت در برابر ردیابی داده‌ها را نیز ارائه‌ داده‌اند که باعث بهبود حریم خصوصی شما می‌شود. در خرید وی پی ان

سرعت

عموما هنگام اتصال به یک VPN، سرعت اتصال اینترنت شما خصوصا اگر سرور بسیار دوری نسبت به محل سکونت خود انتخاب کرده باشید، با افت قابل توجهی مواجه می‌شود.

بنابراین، بهتر است هنگام خرید وی پی ان برای ویندوز کامپیوتر از اینکه سرویس مورد نظر دارای سرور در نزدیکی موقعیت مکانی شماست و از پروتکل OpenVPN برای ارائه سرعت مطلوب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید. برای این کار، بهتر است ابتدا نسخه آزمایشی و رایگان فیلتر شکن مورد نظر را تست کرده و سپس به خرید آن اقدام کنید.

کیل سوئیچ

کیل سوئیچ (Kill Switch) یکی از ویژگی‌ها مهم در یک وی پی ان است که البته بسیاری از سرویس‌های VPN آن را ارائه نمی‌دهند. این قابلیت سطح حریم خصوصی و امنیت شما را شدیدا افزایش می‌دهد.

زمانی که کیل سوئیچ روی وی پی ان فعال باشد، هنگام افت دسترسی به VPN، اتصال شما به اینترنت قطع خواهد شد. این قابلیت از گشت‌وگذار ناامن و نمایان شدن آی پی‌تان برای پلتفرم‌ها یا نهادهایی که درصدد تجسس در فعالیت‌ها آنلاین شما هستند، بسیار کاربردی است.

پشتیباتی از دستگاه‌های مختلف

با اینکه شاید در درجه اول هدف شما خرید VPN برای ویندوز کامپیوتر باشد، اما گاهی اوقات لازم است تا از یک حساب روی چندین دستگاه نظیر موبایل نیز استفاده کنید. به همین خاطر، انتخاب وی پی انی که نسخه‌های مختلف آن برای انواع دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها نظیر اندروید، iOS ایفون، مک، تلویزیون هوشمند، روتر و دیگر موارد در دسترس باشد، مهم است.

سیاست عدم ذخیره داده

علاوه بر ذخیره اطلاعات شخصی هنگام خرید وی پی ان برای ویندوز و دیگر دستگاه‌ها که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، برخی از ارائه‌دهندگان خدمات VPN فعالیت‌های آنلاین شما را نیز ثبت می‌کنند. این کار عموما برای اهداف تبلیغاتی یا الزام به تبعیت از قوانین دولتی برای سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات وی پی ان صورت می‌گیرد.

با اینکه عموما ذخیره داده‌های مربوط به فعالیت آنلاین در VPNهای رایگان اتفاق می‌افتد و کاری از بابت آن نمی‌توان انجام داد، اما هنگام خرید فیلترشکن‌‌های اشتراکی باید به این نکته توجه داشته باشید و ترجیحا از سرویس‌هایی که دارای سیاستی تحت عنوان “No-log Policy” هستند، استفاده کنید.

البته مسئله اینجاست که درستی این ادعاها قابل اثبات نیست و نهایتا باید به سرویس مورد نظر اعتماد کرد. با این وجود، برای اطمینان بیشتر می‌توانید گزارش‌های ممیزی و حسابرسی شخص ثالث که توسط ارائه‌دهندگان وی پی ان منتشر می‌شود را مطالعه نمایید.

خرید وی پی ان برای ویندوز

معرفی بهترین وی پی ان ها برای ویندوز کامپیوتر

اکنون که با ویژگی‌های مهم یک VPN آشنا شدید، می‌توانید بر اساس ترجیحات شخصی به انتخاب و خرید فیلترشکن بپردازید. در ادامه این قسمت، بهترین VPNها برای ویندوز را معرفی می‌کنیم. در خرید وی پی ان

پروتون وی پی ان (Proton VPN)

پروتون وی پی ان (protonvpn.com) یکی از برترین VPN هاست که نه تنها از ویندوز، بلکه از دیگر پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها نظیر مک، لینوکس، اندروید، آیفون، کروم، فایرفاکس، اندروید تی وی و کروم بوک نیز پشتیبانی می‌کند. این VPN دارای هر دو نسخه کاملا رایگان و اشتراکی است که با استفاده از سرورهای آن در بیش از 65 کشور دنیا می‌توانید به اینترنت امن و آزاد دسترسی داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های خرید پروتون وی پی ان برای ویندوز شامل موارد زیر است:

  • سازگار با ویندوز 7، 8، 8.1 یا نسخه 32 بیتی ویندوز
  • مستقر در سوئیس؛ یکی از بهترین کشورها دارای قوانین قدرتمند حفاظت از حریم خصوصی داده
  • دارای نسخه 100 درصد رایگان بدون محدودیت حجمی و زمانی
  • دارای اشتراک‌های ماهانه و سالانه از 11.99 تا 3.33 دلار
  • دارای سرورهای آی پی ثابت با پرداخت هزینه ماهانه جداگانه
  • قابلیت اتصال همزمان 10 دستگاه با یک حساب
  • دارای سیاست سختگیرانه عدم ذخیره داده
  • پشتیبانی از تورنت
  • مناسب برای استریم و پخش آنلاین در پلتفرم‌ها
  • دارای محافظ نشت IPv6 و DNS
  • مجهز به اسپلیت تونل
  • دارای کیل سوئیچ
  • مجهز به Adblocker
  • 30 روز گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

هولا وی پی ان (Hola VPN)

هولا وی پی ان (hola.org) از دیگر VPN های قوی و پرسرعت است که سرورهای آن در بیش از 190 کشور دنیا قرار دارند. این فیلتر شکن نیز دارای هر دو نسخه رایگان و اشتراکی است که علاوه بر ویندوز، روی طیف متنوعی از دیگر پلتفرم‌ها نظیر اندروید و iOS موبایل، مک، ، انواع کنسول‌های بازی، مرورگرها و تلویزیون‌های هوشمند قابل دسترسی است.

از مهمترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید VPN هولا برای ویندوز کامپیوتر باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • سازگار با ویندوز 7، 8، 10 و 11
  • دارای نسخه 100 درصد رایگان برای ویندوز و اندروید با محدودیت حجم
  • دارای اشتراک‌های ماهانه و سالانه از 2.69 تا 12.99 دلار
  • قابلیت اتصال همزمان 10 دستگاه با یک حساب
  • احتمال ذخیره داده‌ها
  • عدم پشتیبانی از تورنت
  • مناسب برای استریم و پخش آنلاین
  • عدم تجهیز به کیل سوئیچ

توربو وی پی ان (Turbo VPN)

توربو وی پی ان (turbovpn.com) از جمله بهترین فیلترشکن‌ها دارای هر دو نسخه رایگان و اشتراکی است، اما با خرید وی پی ان ویندوز و دیگر پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده در آن نظیر اندروید و iOS، مک، کنسول‌های بازی و دیگر موارد، به تعداد سرورها و آی پی‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت.

از مهمترین ویژگی‌های خرید توربو وی پی ان برای ویندوز کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • سازگار با ویندوز 7، 8، 10 و 11
  • دارای نسخه 100 درصد رایگان بدون محدودیت حجمی و زمانی روی 3 سرور
  • دارای اشتراک‌های ماهانه و سالانه از 11.99 دلار ماهانه
  • عدم تجهیز به سرورهای آی پی ثابت
  • قابلیت اتصال همزمان 5 دستگاه با یک حساب
  • دارای سیاست سختگیرانه عدم ذخیره داده
  • عدم پشتیبانی از تورنت
  • مناسب برای استریم و پخش آنلاین در پلتفرم‌ها
  • مجهز به اسپلیت تونل
  • رمزگذاری 256 بیتی AES
  • دارای کیل سوئیچ خودکار
  • 30 روز گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

نورد وی پی ان (Nord VPN)

سرورهای نورد وی پی ان (nordvpn.com) در بیش از 60 کشور جهان قرار داشته و با ارائه آدرس آی ی ثابت، توانسته محبوبیت کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. این سرویس VPN علاوه بر ویندوز، در پلتفرم‌های دیگری از جمله مک، لینوکس، اندروید، iOS، کروم، فایرفاکس، اندروید تی وی و کنسول‌های بازی نظیر ایکس باکس و پلی استیشن در دسترس است.

ویژگی‌های مهمی که خرید نورد VPN برای ویندوز را مقرون‌به‌صرف می‌کنند عبارتند از:

  • سازگار با ویندوز 7 سرویس پک 1، ویندوز 8.1، 10 (نسخه 1607 یا بالاتر) و 11
  • امکان تست سرعت 7 روزه رایگان (فقط برای اندروید)
  • دارای اشتراک‌های ماهانه و سالانه از 12.99 تا 3.79 یورو
  • دارای سرورهای آی پی ثابت با پرداخت 3.5 یورو اضافه ماهانه
  • قابلیت اتصال همزمان 6 دستگاه با یک حساب
  • دارای سیاست سختگیرانه عدم ذخیره داده
  • مجهز به Threat Protection
  • دارای ویژگی Meshnet جهت ساخت شبکه‌های شخصی رمزگذاری‌شده
  • مجهز به کیل سوئیچ
  • دارای اسپلیت تونل
  • دارای محافظ DNS
  • 30 روز گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت

سرف شارک (SurfShark)

سرف شارک (surfshark.com) نیز از جمله بهترین وی پی ان هایی است که خرید آن برای ویندوز کامپیوتر و دیگر سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌ها نظیر مک، لینوکس، فایرفاکس، کروم، اندروید، iOS، فایر تی وی و اج در دسترس است. سرورهای سرف شارک به‌صورت RAM-only بوده و در بیش از 50 کشور قرار دارند. سرورهای رم-اونلی عدم ذخیره داده به‌خاطر پاک شدن اطلاعات هنگام خاموش شدن دستگاه را تضمین می‌کنند.

از جمله مهمترین ویژگی‌های VPN سرف شارک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سازگار با ویندوز 7، 8، 8.1، 10 و 11
  • امکان تست 7 روزه رایگان
  • دارای اشتراک‌های ماهانه و سالانه از قیمت 12.95 تا 2.3 یورو
  • دارای سرورهای آی پی ثابت با پرداخت ماهانه 3.75 دلار ماهانه
  • قابلیت اتصال همزمان تعداد نامحدود دستگاه با یک حساب
  • سیاست سختگیرانه عدم ذخیره داده
  • 30 روز گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت
  • مجهز به اسپلیت تونل
  • مجهز به Adblocker
  • دارای پروتکل‌های WireGuard و OpenVPN و IKEv2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *